RAMOWY PLAN DNIA W PRZEDSZKOLU
GODZINY
|
ZAJĘCIA
|
6.00-8.00
|
Schodzenie się dzieci.
Zabawy dowolne według zainteresowań dzieci służące realizacji ich pomysłów, zabawy konstrukcyjne, manipulacyjne, tematyczne, rozwijające uwagę i myślenie, wyzwalające aktywność twórczą i ekspresję, zabawy integrujące grupę.
|
8.00-8.20
|
Ćwiczenia ogólnorozwojowe
Ćwiczenia artykulacyjne, manualne, oddechowe, grafomotoryczne, rozwijające percepcję wzrokową, słuchową, koordynację wzrokowo-ruchową itd. Zabawy ruchowe lub zestawy ćwiczeń porannych. Przygotowanie do śniadania -porządkowanie sali i zabiegi higieniczne.
|
8.20-8.50
|
Przygotowanie do śniadania: porządkowanie sali, czynności higieniczne.
Śniadanie
|
8.50-11.20
|
Zajęcia dydaktyczne
Realizacja zadań edukacyjnych wynikających z przyjętego w danej placówce programu wychowania przedszkolnego. Zabawy organizowane i swobodne w ogrodzie przedszkolnym, spacery, wycieczki i obserwacje przyrodnicze. Zajęcia i zabawy podejmowane z inicjatywy dzieci z wykorzystaniem zabawek ogrodowych i sprzętu sportowego oraz gry sportowe i ćwiczenia kształtujące postawę dziecka
|
11.15-11.45
|
Porządkowanie sali i zabiegi higieniczne
Obiad: zupa + deser
|
11.45-13.15
|
Odpoczynek poobiedni
Słuchanie bajek, ćwiczenia relaksacyjne, zabawy tematyczne, praca z dzieckiem zdolnym i dzieckiem z potrzebami edukacyjnymi, zabawy dowolne.
|
13.15-13.45
|
Porządkowanie sali i zabiegi higieniczne.
Obiad II danie
|
13.45-17.00
|
Ćwiczenia ogólnorozwojowe i samorzutna aktywność dzieci
Ćwiczenia artykulacyjne, manualne, oddechowe, grafomotoryczne, rozwijające percepcję wzrokową, słuchową, koordynację wzrokowo-ruchową itd. Zabawy ruchowe oraz gry i zabawy dydaktyczne, stolikowe, zabawy dowolne według zainteresowań, zajęcia w małych zespołach, omówienie z dziećmi wydarzeń dnia. Pobyt na świeżym powietrzu. Rozchodzenie się dzieci.
|
|